Tilavaraukset ja hinnat

Osaa seurakuntien käytössä olevista tiloista vuokrataan myös ulkopuolisille erilaisia tilaisuuksia, tapahtumia, konsertteja ja leirejä varten.

Tilavarauksissa ota yhteyttä siihen seurakuntaan, jonka käytössä olevasta tilasta olet kiinnostunut. Tämän sivun alalaidasta löydät eri tilojen hinnat.

Tilojen hinnat ja käyttöehdot

• Vuokra pitää sisällään tilan käytön kahdeksaksi (8) tunniksi/vuokrapäivä, koneiden ja laitteiden sekä astioiden käytön.
  • Tilan käyttö kahdeksan (8) tunnin vuokra-ajan ylittävältä osalta 45 euroa/alkava tunti.
  • Tilan vuokraaja vastaa, että tila on samassa kunnossa kuin vuokrauksen alkaessa. Tilan saattamisesta alkuperäiseen kuntoon veloitetaan 55 euroa/henkilötyötunti.
  • Hämeenlinnan seurakuntayhtymän seurakuntien jäseniltä ei peritä tilavuokraa toimituksista kuten kastetilaisuuksista, vihkimisistä tai siunaustilaisuuksista.
  • Hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Kirkot

Toimitukset

• Hämeenlinnan ev.lut.seurakuntien jäsen 0 €
  • Muun ev.lut. seurakunnan jäsen 150 euroa
  • Ei ev.lut. seurakunnan jäsen 250 euroa

Kirkkokonsertit (kaupalliset / lippu)

• Hämeenlinnan kirkko 2000 euroa
  • Muut kirkot 450 euroa

Kirkkokonsertit ja muut tilaisuudet (ohjelma / vapaa pääsy)

• Hämeenlinnan kirkko 450 euroa
  • Muut kirkot 350 euroa

Hyväntekeväisyystapahtumat (ohjelma / vapaa pääsy)

• Hämeenlinnan kirkko 0 euroa
  • Muut kirkot 0 euroa

Kappelit

• Hämeenlinnan ev.lut. seurakunnan jäsen 0 euroa
  • Muun ev.lut. seurakunnan jäsen 150 euroa
  • Ei ev.lut. seurakunnan jäsen 250 euroa

Vuokraus ainoastaan toimituksiin.

Seurakuntatalot

Poltinahon seurakuntatalo

• Seurakuntasali, kahvio ja keittiö 300 euroa
  • Kahvio ja keittiö 250 euroa
  • Kahvio 100 euroa
  • Keittiö 100 euroa
  • Kerhohuone 123, takkahuone ja keittokomero 150 euroa
  • Eteishalli (myyjäiset), Kerhohuoneet 122 ja 123, Musiikkisali, Monitoimisali 30 euroa/tunti, enintään 90 euroa

Jukolan Lintukoto

• Olohuone 25 euroa
  • Keittiö 80 euroa

Yksittäiset tilat

Muut pienet kokoontumistilat tai kerhohuoneet, Kalvolan kirkon takasali 30 euroa/tunti, enintään 90 euroa.

Kalvolan keskuskulma, Hauhon Punainen tupa, Tuuloksen pihatupa, Rimmin rukoushuone 40 euroa/kerta.

Reskan Kulma 100 euroa/kerta.

Leirikeskukset

Leirikeskukset on tarkoitettu ensisijaisesti Hämeenlinnan seurakuntayhtymän seurakuntien käyttöön, mutta niitä vuokrataan mahdollisuuksien mukaan myös muille.

Loimalahti

• Sali ja ruokasali 100 euroa/pv
  • Sauna tai rantasauna 160 euroa/pv
  • Lisäksi yöpyminen leirikeskuksessa omin liinavaattein 25 euroa / hlö / vrk

Kaunisniemi

• Opetustila 100 euroa/pv
  • Rantasauna 160 euroa/pv
  • Keittiö ja ruokasali 100 euroa/pv
  • Lisäksi yöpyminen leirikeskuksessa omin liinavaattein 25 euroa / hlö / vrk

Perustelluista syistä talous- ja hallintojohtaja voi yksittäistapauksissa myöntää osittaisen tai täydellisen vapautuksen yhteisen kirkkoneuvoston vahvistamista maksuista.

Vuokrausehdot

• Päivävuokra-aika on enintään 8 tuntia ja tilan käyttö vuokra-ajan ylittävältä osalta on 45 euroa/alkava tunti. Kaikista tiloista on poistuttava klo 21.00 mennessä.
  • Tilavaraus on tehtävä viimeistään kaksi viikkoa ennen tilaisuutta. Varausten kellonajat ovat sitovia. Tilavarauksen peruutuksesta alle 14 päivää ennen varausta veloitetaan 50 % tilavuokrasta.
  • Edellisenä päivänä tapahtuvaan tilan etukäteisvalmisteluun on varattava aika, veloitus 45 euroa/tunti.
  • Kirkollisille juhlapyhille ei oteta tilavarauksia yksityishenkilöille.
  • Tilavarausta tehdessä on huomioitava vuokrattavan tilan kapasiteetti, jota ei turvallisuussyistä saa ylittää.
  • Vahtimestari käy tarvittaessa avaamassa ja sulkemassa ovet niissä kohteissa, joissa vahtimestaripalvelut ovat saatavilla.
  • Tilojen luonne on huomioitava: kristillisiä symboleja ei saa peittää.
  • Tulen ja savun käyttö kirkkotiloissa ei ole sallittua.
  • Kynttilöitä voi käyttää tilaisuuden luonteen huomioon ottaen. Kynttilöiden käytössä on noudatettava erityistä varovaisuutta.
  • Alkoholinkäyttö on sallittua syntymäpäivä- ja hääjuhlien sekä niihin verrattavissa olevien juhlien yhteydessä alkumaljan ja mietojen ruokajuomien osalta.
  • Tila on luovutettava siinä kunnossa kuin se on annettu varaajan käyttöön.
  • Valot on sammutettava sekä ikkunat ja ovet suljettava tilaisuuden päätyttyä.
  • Irtaimistoa ei saa viedä mukanaan. Astiat ja muu esineistö tiskataan ja laitetaan takaisin omille paikoilleen. Liedet, tasot ja altaat puhdistetaan ja jätteet lajitellaan ulos jäteastioihin. Tilan saattamisesta alkuperäiseen kuntoon seurakuntayhtymän toimesta veloitetaan 55 euroa/henkilötyötunti.
  • Tilaisuuden järjestäjä on korvausvelvollinen mahdollisesti särkyneestä tai kadonneesta seurakuntayhtymän omaisuudesta.
  • Yhtymän vahtimestari ei osallistu tilaisuuden järjestelyihin, ei emännöi/isännöi tai toimi tarjoilijana eikä toimi järjestysmiehenä.

Muuta huomioitavaa

• Äänitykset kirkoissa hoidetaan kirkkojen aukioloaikojen jälkeen.
  • Soittimien käytöstä vastaavat kanttorit ja esimerkiksi soittimien siirtämiseen on pyydettävä heiltä lupa.
  • Pianojen viritys hoidetaan tarvittaessa, tilaajan kustannuksella.

Hinnasto on voimassa toistaiseksi.

Hinnaston vahvisti yhteinen kirkkoneuvosto kokouksessaan 25.4.2024, § 38.